Jak rozpoznać dobrą firmę SEO - uzupełnij swoje wiadomości!
Kiedy prowadzisz swój biznes i zakładasz dla niego stronę www, niewątpliwie z czasem myślisz nad tym, co zrobić, by była ona widoczna na samym topie rezultatów wyszukiwania. To oczywiste przecież, że w XXI w. obecność w sieci jest jednym z warunków sukcesu, ponieważ to właśnie tu znaczna grupa klientów pierwszy raz przeczyta o twojej ofercie. Jak zatem zatrudnić dobrą agencję SEO? Rekomendujemy kierować się wskazówkami profesjonalistów, a najlepiej samego Google.
Google podpowiada, jak wybrać solidną agencję SEO
Nie da się ukryć, iż cała branża usług SEO, czyli działań związanych z optymalizacją stron internetowych pod wyszukiwarki, pojawiła się i nieprzerwanie rozwija się zasadniczo tylko za dzięki wyszukiwarce Google. Pomimo obecności licznych alternatyw, jak przykładowo Bing, DuckDuckGo bądź Yahoo, w dalszym ciągu kluczowe są pozycje wypracowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto stara się być widocznym w sieci, musi zapracować na swoje miejsce w top 10 w Google. W przypadku usług, w których występuje mocna konkurencja, z reguły nie jest to realne bez wsparcia speców z firmy SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których koncepcja SEO jest czymś zupełnie nowym, i zamieściło krótki kurs, jak rozpoznać rzetelną firmę SEO.
Czym zdaniem Google charakteryzuje się dobra firma SEO?
Maile Ohye, pracownik, Google z przeszło dziesięcioletnim stażem, w kilku punktach tłumaczy, jak zatrudnić dobrą agencję SEO, wymieniając wśród głównych cech m.in.:
- zadbanie o całościową widoczność strony internetowej, a nie tylko pozycjonowanie w wyszukiwarce na wybrane frazy,
- zapewnienie stronie opieki technicznej i prowadzenie działań nad ulepszeniem jej użyteczności,
- przejrzystość odnośnie prowadzonych wdrożeń, przykładowo poprzez comiesięczne raporty oraz ciągły dostęp do statystyk strony,
- zdolność estymacji czasu i budżetu koniecznego do wykonania planowanych działań,
- rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od dokładnego audytu strony.
Pracownica firmy Google wskazuje także, że dobra agencja SEO w żadnym razie nie obieca rewelacyjnych wyników z dnia na dzień, ponieważ optymalizacja strony internetowej jest procesem długotrwałym, często dającym widoczne efekty najczęściej po kilku miesiącach pracy.