Pragniesz poznać więcej szczegółów o audycie sklepu internetowego? Skieruj się na https://seo4.net/audyt-stron-internetowych/.
Audyt – cytując internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – to kontrola spółki, przedsiębiorstwa lub firmy pod kątem przeróżnych czynników, np. organizacyjnych i finansowych, a także ocena możliwości dalszego rozwoju. Co, biorąc powyższą definicję pod uwagę, oznacza więc audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej aspekty, jak szybkość ładowania się witryny, kod strony, strukturę nagłówków, meta opisy i tytuły i wiele innych elementów. Nie licząc samego wyliczenia uchybień oraz błędów, w rzetelnym audycie SEO powinny być zamieszczone także zalecenia co do rozwiązania odnalezionych problemów.
Audyt SEO sprawdza stronę www pod kątem zgodności ze standardami W3C, dostępności, treści na stronie, a także bezbłędności kodu. Oprócz tego sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, żeby wskazała ona wszystkie nieprawidłowości na stronie i – co kluczowe – zaleciła działania, które pozwolą je naprawić.
Oznaki, że warto zlecić audyt SEO
Online jest mnóstwo narzędzi i stron, z wykorzystaniem których szybko i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadza się audyt SEO witryny. Atuty tej opcji? Szybkość oraz cena. Argumenty przeciw? Długo by wymieniać. Dema czy też darmowe narzędzia z niewielką paletą opcji, są bardzo niedoskonałe. Jeśli już odnotują pewne błędy na stronie, to prawdopodobnie nie wszystkie. Mnóstwo problemów (m.in. w kodzie) dostrzec można jedynie podczas analizy dokonanej przez człowieka, a nie oprogramowanie.
Na audyt SEO wykonywany przez agencję czeka się przeważnie od kilku dni do około miesiąca. Termin na dostarczenie dokumentu powinien zostać wskazany w umowie podpisanej z agencją, która podjęła się jego wykonania. Taki audyt pozwoli wykryć wszelkie newralgiczne problemy ukryte w witrynie. Jeżeli strona została utworzona na platformie pokroju Shoper czy Magento bądź na otwartym szablonie, to problemów do poprawy może być sporo. Kiedy strona powoli się wczytuje, a na najważniejsze dla klienta frazy wyświetla się daleko poza pierwszą setką wyników wyszukiwania, to również są to znaki, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym pomysłem.
SEO audyt – co pokaże, jeśli będzie zrealizowany uważnie
Dobrze wykonany audyt SEO może odkryć wiele błędów strony, w szczególności:
- brak bądź niewłaściwa integracja z narzędziami Google (np. Google Analytics),
- powody niskiej widoczności witryny na słowa kluczowe,
- rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępnością witryny dla robotów,
- jakość kodu witryny,
- poprawność w strukturze nagłówków,
- niska jakość zawartości strony,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- brak tytułów i opisów meta,
- błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne wczytywanie się jakiś elementów,
- brak albo niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
- niska prędkość wczytywania się strony w wersji desktopowej i mobilnej
.
Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]