Co trzeba wiedzieć o strony internetowe pozycjonowanie?
Istnieją trzy popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną rolę przed jednorazowymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Europy w piłce nożnej, Dzień Ojca czy Zielone Świątki. Ten rodzaj pozycjonowania jest bardzo skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Przeważnie należy zainicjować je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, ażeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową czy też zmodyfikowaną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Drugi typ pozycjonowania to trafne i wypróbowane rozwiązanie dla osób dysponujących niskim budżetem na reklamę. Dzięki poprawnemu doborowi słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads ulegną istotnej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też znacznie mniejszą konkurencję. Ważne jest również to, iż coraz popularniejszy jest trend wpisywania uściślonych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon LG K40 czerwony,
– obuwie Nike Revolution białe sklep online,
– golarka Philips S1310/04 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne przede wszystkim dla sklepów online. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę towarów mogą skuteczniej piąć się na pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju najważniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się na ogół:
– dzielnicę (przykładowo “sklep RTV Mokotów”)
– miasto (“gitarzysta Kraków”)
– państwo (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w stosunku do firm lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do odbiorców rezydujących w konkretnym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest preferowania też wtedy, gdy firma ma niewiele finansów na reklamę i nie może walczyć o pozycje na słowa kluczowe niezawierające dopasowania lokalnego, np. zamiast “sklep sportowy”, to “sklep sportowy Kraków”.
Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]